יוטיוב היא הרשת החברתית השנייה הכי פופולרית בעולם עם ממוצע של 2.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ומילארדים של שעות צפייה בסרטונים כל יום. בנוסף לפלטפורמת סטרימינג, יוטיוב הוא גם מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי גוגל כמובן) ולכן בסיס המשתמשים ביוטיוב צפוי לגדול מה שהופך את הפלטפורמה להזדמנות עסקית מצוינת עבור עסקים ומותגים רבים. במאמר הזה, אנחנו נדבר על יוטיוב כפלטפורמת מכירה. בין אתם חלק ממותג עצום או בעלי עסק קטן שרוצים להגדיל את המכירות, הטיפים במאמר הזה יעזרו לכם לפתח את אסטרטגיית המכירה שלכם דרך יוטיוב.
מה אתם צריכים כדי להתחיל למכור ביוטיוב?
יש 3 דברים שחשוב להתעמק בהם לפני שמתחילים ליצור תוכן שיווקי בערוץ היוטיוב שלכם שבסופו של דבר יוביל למכירות: ליצור וידאו איכותי, אתר או דף נחיתה שאליו מובילים את הקהל ולוח זמנים מסודר של פרסום התוכן:
1. יצירת וידאו איכותי – מכיוון שיוטיוב היא פלטפורמה לסרטוני וידאו, חשוב שתיצרו עבור הערוץ שלכם תוכן באיכות גבוהה. רוב הסמארטפונים בימינו מצלמים 4k וזו אפשרות מעולה אם אתם לא רוצים להשקיע במצלמות יקרות. מומלץ להוסיף עריכות וכיתובים בסרטון כדי להפוך אותו למושקע יותר ומעורר מעורבות. בנוסף, אני ממליץ להצטייד בציוד חיצוני נוסף שיעזור לכם ביצירת התוכן – חצובה (בשביל לצלם בצורה יציבה), השקעה בתאורה (אור יום שנכון עבור הצילום שלכם או רינג לייט שישפר את התאורה), מיקרופון (מעולה לקריינות או לתוכן שבו אתם מדברים במהלך הסרטון) ותוכנה לעריכת וידאו (מאוד מומלץ).
2. אתר או דף נחיתה – כדי למכור ביוטיוב, אתם תצטרכו אתר או דף נחיתה שיקושר לסרטונים שלכם ובסופו של דבר התנועה תגיע אליהם. אתם רוצים ליצור תוכן שמניע את הקהל שלכם באופן טבעי לאתר שקישרתם לסרטון. לדוגמא: בערוץ היוטיוב של EasyCloud יש מדריכים על מערכת אחסון אתרים Cloudways והסרטונים מקושרים לאתר שמדבר על Cloudways. אתם יכולים לקשר כל סרטון לדף מסוים באתר או לקשר את הסרטונים לדף הבית, בהתאם לצרכים שלכם.
3. לוח זמנים מסודר לפרסום תוכן – ללא ספק הגורם החשוב ביותר למכירה מוצלחת עם YouTube הוא יצירת תוכן ענייני ומרתק. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא ליצור סרטונים בערוץ שלכם שמרגישים כמו פרסומות, במיוחד שהצופים גם ככה נחשפים להמון פרסומות במהלך היום שלהם. תזרקו את אסטרטגיית המכירה שהכרתם עד היום כי ביוטיוב תצטרכו אסטרטגיה אחרת עם דגש על סרטונים שיעניינו את הגולשים בערוץ.
איך למכור מוצרים ביוטיוב?
מכירת מוצרים ביוטיוב יכול להיות אפיק הכנסה מרכזי בעסק שלכם וניתן להתחיל למכור כבר מכמות נמוכה של טראפיק בערוץ. בנוסף, הקמת חנות משלכם מעניקה לכם שקשורה לתוכן בערוץ, עוזרת לכם לבנות את המותג שלכם עם מוצרים שקשורים לערוץ. בנוסף, מכירת סחורה בערוץ מאפשרת לעוקבים בערוץ לתמוך בכם ובתוכן שאתם יוצרים. יש 2 סוגים של מוצרים שניתן למכור ביוטיוב:
- מוצרים פיזיים – סחורה פיזית יכולה לכלול הכל, החל ממוצרי מרצ'נדייז של הערוץ (כובע עם הלוגו, חולצה עם הלוגו וכ') ועד למוצרים שקשורים לנישה אבל לא בהכרח קשורים ישירות לערוץ.
- מוצרים דיגיטליים – סחורה דיגיטלית הפכה לפופולרית בשנים האחרונות והיא יכולה לכלול חברות מועדון בערוץ עם תוכן והטבות המיועדים לחברי מועדון בלבד, הדרכות מתקדמות וכו'.
קישור ישיר למוצר
המטרה של קידום המותג שלכם ביוטיוב היא בסופו של דבר למכור מוצרים וזו הסיבה שלהוציא בכל סרטון לינק למוצר הרלוונטי בחנות שלכם זו אולי הפעולה החשובה ביותר במהלך העלאת הסרטון. הדרך הנפוצה ביותר לכלול קישור למוצר בסרטון היא בתיאור הסרטון, שם תוכלו לקשר מוצרים שהוזכרו בסרטון שלכם או קישור ישיר אל דף הבית של החנות.
חברו את החנות שלכם לערוץ
חיבור מלא של החנות שלכם ישירות ליוטיוב זה שלב מתקדם יותר מלשים לינק למוצרים בתיאור של הסרטון. אתם צריכים להיות עם גישה למונטיזציה של יוטיוב (1000 עוקבים ו-4,000 שעות צפיה בערוץ לפחות) ואתם צריכםי גם שהחנות שלכם תהיה במערכת Shopify (זו כרגע האפשרות היחידה, בהמשך להערכתי יפתחו את האפשרות לפלטפורמות נוספות). היתרונות של חיבור החנות לעומת לינק למוצר בתיאור הסרטון:
- תמונות מוצר ומחירים עדכניים מוצגים לגולשים
- מוצרים שלא במלאי אוטומטית מפסיקים להיות מקושרים עד חזרה למלאי
- המוצרים יוצגו בזמן המדויק ביותר במהלך הסרטונים
- ההזמנות בחנות יקבלו ייחוס של YouTube
החיבור של YouTube Shopping הוא חדשני ולא זמין כרגע בכל העולם אלא במדינות בודדות בלבד (זמני) והוא מאפשר ליוצרי תוכן לחבר את חנות ה-Shopify שלהם לערוץ ולמכור בצורה אינטואיטיבית ונוחה לגולשים דרך הערוץ.
לסיכום
מכירת מוצרים ביוטיוב זו אסטרטגיית שיווק לטווח הארוך. יצירת סרטונים איכותיים עם תוכן שמעניין את הקהל שלכם יעזור לכם לבנות קהילה מגובשת שתהפוך לתנועה ומכירות בחנות האיקומרס שלכם. בנוסף, יוטיוב לא רק מועיל לחיזוק מהכירות, אלא גם יאפשר לכם ליצור מוניטזציה בערוץ עצמו על ידי פרסומות, קבלת תשלום מחברי מועדון או שיתופי פעולה בתשלום. עכשיו כשאתם יודעים את היתרונות למכירת מוצרים ביוטיוב, אין זמן טוב יותר להתחיל.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
מאחורי השם המפוצץ עומדים 4 חבר'ה צעירים, שכל היום יושבים על המחשב ועוזרים לעשרות עסקים בתחומים שונים לקבל יותר תוצאות מהאינטרנט, ובשורה התחתונה להגדיל להם את הרווחים. בראש החברה עומד דניאל זריהן, מקדם אתרים ותיק (משנת 2009) ואחד המקדמים המוערכים בישראל.
- הקשר של bounce rate לקידום אורגני - ספטמבר 27, 2023
- בניית מותג חזק בתהליך מסודר ולא מהיר - ספטמבר 27, 2023
- היסודות של קורס בניית אתרים - ספטמבר 11, 2023