אחד התנאים החשובים לקידום אפקטיבי של אתר אינטרנט הוא להשתמש בתמונות איכותיות. אז איפה משיגים את התמונות האלה, כיצד בוחרים אותן ומה ההבדל בין מאגר בתשלום לבין מאגר בחינם? הנה המדריך המלא
שימוש בתמונות בעת העלאת מאמר לאתר
האלגוריתם של גוגל בוחר כיצד לדרג אתרים מסוימים בתוצאות החיפוש לפי חווית המשתמש. כאשר הוא מזהה שחווית המשתמש חיובית והגולשים נשארים באתר זמן ממושך, ממליצים עליו לעוד חברים או משפחה באמצעות קישורים והפניות ובעיקר חוזרים אליו שוב ושוב – הוא ייחס לו סמכותיות ויקדם אותו אורגנית במקום גבוה. המשמעות היא שבשביל להשיג את התוצאות של קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית, חייבים לדאוג מההתחלה לשדרוג ושיפור בחוויית הגלישה והמשתמש.
אחת הדרכים לשפר את חווית הגלישה היא להשתמש בתמונות איכותיות. תמונה טובה, ברורה, רלוונטית וברזולוציה גבוהה תעזור לגולש להבין במה המאמר עוסק ותנעים את זמנו תוך שיטוט ומעבר בין הדפים השונים. כאשר זה קורה, האלגוריתם של גוגל מזהה את זה ומפרגן בדירוג אורגני גבוה.
תהליך קידום אורגני בגוגל
התהליך של קידום אתרים בגוגל מתחיל בהזנת תכנים ותמונות. קודם כל, צריך למצוא את התכנים שמעניקים ערך מוסף לגולש ועונים על השאלות שלו. בהקשר הזה, צריך לזכור שהמטרה של גוגל היא להעניק לכל גולש שירות טוב. אם גולש ישתמש בגוגל כדי למצוא מידע מסוים אבל יגיע לאתר שבו התוכן ברמה נמוכה, הוא עלול להתאכזב ממנוע החיפוש הזה ולהתחיל לבחון אלטרנטיבות אחרות. אבל אם האתר שגוגל יפנה אליו יהיה בעל ערך ותוכן איכותי, האלגוריתם יקדם אותו אורגנית לחלוטין.
שנית, צריך לגבות את התכנים והמאמרים עם כמה שיותר תמונות איכותיות. בשלב של בחירת תמונות עבור קידום אתרים בגוגל בודקים לדוגמא עד כמה הן עדכניות, האם הן ייחודיות, מה האיכות שלהן ומה אפשר ללמוד מהן. באמצעות תמונות איכותיות שמגיעות ממאגרים שאפשר לסמוך עליהם, ניתן גם למנוע מצבים לא נעימים של תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים.
כך בוחרים מאגר מתאים לתמונות טובות
אנשי SEO שאחראיים על קידום אתרים בגוגל צריכים לדעת באיזה מאגרי תמונות להשתמש כדי להשיג את הקבצים המתאימים. בהקשר הזה יש כמה טיפים שכדאי להיעזר בהם:
- תקציב – תמונות איכותיות עולות כסף. עם זאת, בחלק מהאתרים ניתן להשיג תמונות מעולות לגמרי בחינם. אז אם התקציב לא מאפשר מנוי או רכישה פר תמונה, אפשר להתמקד במאגרים שבהם הקבצים זמינים לכל דורש, גם במחיר של היצע יחסית מוגבל.
- פורמט – לא כל תמונה מתאימה למאמר ולמבנה של האתר. כאשר משווים בין תמונות, צריך למצוא את הפורמט המתאים מבחינת רזולוציה, מבנה (לאורך או לרוחב) וכן הלאה.
- מקוריות – חשוב להשתמש בתוכן מקורי כדי למנוע ענישה מצד גוגל או הפרת זכויות יוצרים. בהקשר של תמונות, כדאי גם לגוון בין הקבצים על מנת לשפר את חווית הגלישה באתר.
לסיכום, היתרון של התייעצות עם חברה לקידום אתרים הוא שניתן לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת. בהקשר של קידום ושימוש נכון במאגרי תמונות, זה גם יכול לעשות את ההבדל בין חריגה מהתקציב לבין קמפיין מוצלח ומדויק.
מאחורי השם המפוצץ עומדים 4 חבר'ה צעירים, שכל היום יושבים על המחשב ועוזרים לעשרות עסקים בתחומים שונים לקבל יותר תוצאות מהאינטרנט, ובשורה התחתונה להגדיל להם את הרווחים. בראש החברה עומד דניאל זריהן, מקדם אתרים ותיק (משנת 2009) ואחד המקדמים המוערכים בישראל.
- הקשר של bounce rate לקידום אורגני - ספטמבר 27, 2023
- בניית מותג חזק בתהליך מסודר ולא מהיר - ספטמבר 27, 2023
- היסודות של קורס בניית אתרים - ספטמבר 11, 2023