קידום אתרים אורגני לעסק מקומי local business

קידום אתרים אורגני לעסק מקומי Local Business

כל מי שלא מנהל רשת חנויות גדולה יוכל למצוא כאן משהו בשבילו. עסקים מקומיים מובהקים הם כמובן כל בעלי המקצועות החופשיים כגון רופאים, עורכי דין, ספרים וכו'. גם עסקים קטנים נכללים בהגדרה ובעצם כל מי שנסמך על לקוחות מאזור גאוגרפי מסוים נחשבים לצורך העניין עסקים מקומיים.

יש לרכיב המיקום השפעה מכרעת בכל הנושא של קידום אתרים. מנוע החיפוש של גוגל שואף לתת לגולש את התוצאות הטובות ביותר. מי שמחפש שירות או מוצר שהוא צריך להגיע אליו פיסית כדי לקבלו, ירצה לקבל בחיפושים תוצאות קרובות לביתו. בואו נעבור ונראה איך זה משפיע עלינו בבניית האתר וכאשר אנחנו צריכים לקדם אתר של עסק מקומי:

  1. שימו לב לתוכן העמוד – אם אתם עסק מקומי, אתם צריכים להודיע על כך בכותרות, בתגיות ובתיאור המטה (META DESCRIPTION). עברו על כל העמודים וודאו שכל המידע מייצג את העסק שלכם נאמנה מבחינת מיקום קהל היעד ואזורי השירות שלכם. שימו לב שיש הבדל בין איזורי השירות של מוצרים שונים שאתם מוכרים. יכול להיות שבתחום אחד אתם מאד ייחודיים ולכן משרתים אנשים מאזור גאוגרפי רחב יותר (דוגמא: "משאבות שמן לדייהטסו בצפון") לעומת מוצרים אחרים שכנראה לא יטרחו להגיע אליכם מרחוק ("פילטרים שמן בעפולה"). ודאו שיש לכם מפת הגעה טובה ונגישה ופרטים מדויקים על הגעה.
  2. אתרי קטלוגים – ודאו שאתם מופיעים בכל האתרים הרלוונטיים בצורה נכונה. אתם כמובן חייבים להיות בגוגל עסקים (נגיע לזה) אבל לא רק. ישנם עוד הרבה אתרים שמתיימרים לתת מידע על עסקים. האתרים הללו יכניסו את העסק שלכם לרשימה שלהם גם אם לא תרצו בכך. הכוונה שלהם היא למשוך גולשים ולאט לאט להפוך לקטלוג מוביל בתחום מסוים, נניח שירותים לחתונה. אתרים נפוצים הם כמובן דפי זהב או בזק. שווה לוודא שאתם רשומים שם כמו שצריך כדי לא לפספס לקוחות בגלל מס. טלפון שגוי.
  3. גוגל – אתם חייבים, כן חייבים לפתוח את העסק שלכם בגוגל MY BUSINESS. גוגל יראה את העסק שלכם בתוצאות החיפוש גם על גבי מפה וגם לצד החיפושים הרגילים. כל הנושא הזה של עסקים מקומיים מאד מתפתח לאחרונה. בדף שלכם תוכלו לעדכן שעות פתיחה, לענות על שאלות, לפרסם תמונות, לתת מידע על השירותים השונים (חניה, כניסה מיועדת לנכים וכו'). שווה לעשות את המאמץ ולוודא שאתם עם היד על הדופק בכל הנעשה שם. יותר ויותר חיפושים מבוצעים על ידי המפה ואתם רוצים להיות שם. כאשר העסק שלכם יוצג, יוצגו גם חוות דעת שונות שגוגל אוסף מרחבי הרשת (פייסבוק, דפי-זהב לדוגמא). וודאו שיש לכם חוות דעת טובות. הדרך הכי טובה ואמינה לעשות זאת היא פשוט לבקש מלקוחות מרוצים משהו כמו: "מאד יעזור לי אם תתנו חוות דעת על השרות שקיבלתם אצלי". רוב הלקוחות (המרוצים כן?) ישמחו לכך. בקשו מהם לציין מיקום של השרות.
  4. התאמה למובייל. אתם עסק מקומי? זה אומר שרבים מחפשים אתכם גם מהנייד, אולי אפילו רוב החיפושים – זה תלוי בסוג העסק. אתם חייבים שיהיה לכם אתר שנטען בכיף גם במובייל. הסבלנות של האנשים לטעינה איטית במובייל כמעט לא קיימת, חבל להפסיד לקוחות על זה. האתר שלכם בגרסת מובייל עונה על צרכים אחרים מאשר מהמחשב. שימו עצמכם בנעליים של מישהו שנמצא ברחוב ומחפש את השרות שלכם, אולי למשל השמש מסנוורת את המסך שלו? אולי הוא ממהר? שווה לבצע אופטימיזציה של האתר למובייל בעיקר לעסקים מקומיים.
  5. אתם עסק מקומי? תעשו דברים שמדברים עם הקהל שלכם. אתם יכולים להגיע לכל מיני שיתופי פעולה למשל עם עמותות או ארגונים (בתי ספר, תנועות נוער למשל). הציעו להם משהו שהם צריכים ובקשו בתמורה איזכורים לגבי החסות שנתתם. זה מצב שהוא WIN-WIN וגם ידבר אל הקהל המקומי שלכם.

לסיום אדגיש שיכול להיות שיש עסק שנופל בין הכיסאות, כלומר: יש בו רכיבים גם של עסק מקומי וגם של עסק ארצי או גלובאלי. במקרה כזה צריך יהיה לחשוב איך מתייחסים לאתר ולכל דף בנפרד. אם יש לכם מוצר שאתם שולחים עד הבית לכל הארץ – התייחסו אליו ולדפים אודותיו כאל עסק ארצי ואל תגבילו אותו עם תיחום גאוגרפי נוקשה.

שתף פוסט זה:

סגירת תפריט