התקשרו: 050-8690944

קידום אתרים עשה זאת בעצמך

seo

בעלי אתרים רבים מקדמים את האתר שלהם בשיטת עשה זאת בעצמך. כל אחד יכול ללמוד את המידע במסגרת כמה אופציות. אם החלטתם שאתם רוצים לקדם את האתר שלכם בעצמכם, חשוב מאוד להבין כיצד לעשות זאת נכון.

כל בעל עסק שמתחיל להתעניין בשירות קידום אתרים אורגני, מבין די מהר שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. למי שיש תקציב נמוך, או לבעלי עסקים שאין להם תקציב בכלל למטרה זו, תמיד עומדת האופציה לעשות זאת בשיטת עשה זאת בעצמך. יחד עם זאת חשוב להבין שאם עושים זאת לא נכון, במקרה הטוב אתם סתם תבזבזו את הזמן ובמקרה הרע, תיצרו נזק שיעלה לכם הון לתקן אותו. אז אם אתם מעדיפים לעשות קידום אתרים בשיטת עשה זאת בעצמך ולא לפנות אל מומחה קידום אתרים או חברה לקידום אתרים – המדריך הבא יסייע לכם לעשות בצורה מועילה. במידה והעסק שברצונכם לקדם הינו מכירות באמצעות אתר אינטרנט, אנו ממליצים להיכנס לפוסט אודות קידום אתר מכירות, לקבלת דגשים ספציפיים חשובים.  

שלב ראשון: למידת הנושא

כמו שלא קופצים למים עמוקים לפני שיודעים לשחות ולנשום נכון, כך לא מתחילים לקדם את האתר לפני שלומדים את כל המידע העדכני בנושא קידום אתרים אורגני. איך אפשר ללמוד את הנושא?

  • קורס קידום אתרים –  בישראל ישנם לא מעט קורסים. חשוב מאוד לבחור קורס ממוקד בנושא SEO. שם גם תוכלו להכיר לא רק מקדמי אתרים בתחילת הדרך אלא גם בעלי עסקים כמוכם.
  • שיעור פרטי–  פנו למקדם אתרים אשר מספק הדרכות אונליין או אחד שיכול להגיע אליכם לבית או למשרד במטרה לתת לכם כמה שיעורים פרטיים בהתאם לאתר ולמטרות שלכם. זה יכול לסייע לכם מאוד. מתאים במיוחד לבעלי עסקים, קצת פחות למי שרוצה להיות מקדם אתרים שכיר או פרילנסר.
  • לימוד עצמי –  למידה דרך בלוגים בארץ ובחו"ל המכילים תוכן איכותי בנושא קידום אתרים אורגני. חשוב מאוד לוודא שמדובר בבלוג של מקדם או חברה מקצועית ולהקפיד על קריאת תוכן עדכני מכיוון שעולם הקידום עובר שינויים לעיתים קרובות יחסית.

קידום אתרים עשה זאת בעצמךשלב שני –  חקר מילות מפתח

זהו שלב קריטי ומהותי מאוד. השתמשו בכלים המתאימים לביצוע חקר מילות מפתח בהתאם לתחום שלכם. סדרו לכם הכל בקובץ אקסל על מנת שתוכלו לראות את טווח החיפושים ולהבין מהן המילים הכי מבוקשות בתחום שלכם ומהן המילים הפחות מבוקשות. לפי חקר מילות המפתח תוכלו לדעת על מה חשוב לכתוב באתר שלכם על מנת למשוך תנועת גולשים אליו. את התוכן יש לשלב באתר, מלבד בקטגוריות ותת קטגוריות, גם בבלוג המכיל ידע מקצועי ואיכותי.

שלב שלישי –  הכנת האתר לקידום

אחרי שלמדתם את הנושא ואתם מבינים מה חשוב לעשות במסגרתו ומה אסור לעשות, הגיע הזמן להתאים את האתר שלכם לקידום. הדרך הטובה לעשות זאת בצורה מסודרת היא על ידי היעזרות בצ'קליסטים של מקדמים. אפשר למצוא אותם באתרים שונים. פשוט חפשו את הביטוי בגוגל. השתמשו בכמה צ'קליטסים על מנת לוודא שאתם לא מפספסים שום דבר. כך תוכלו לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם כמו שצריך.

שלב רביעי –  תוכן

בהמשך לשלב חקר מילות המפתח יש לעדכן תוכן באתר. עליכם לדאוג שיש דפים לכל ביטוי שאתם מעוניינים לקדם. כמובן שאפשר לקדם כמה ביטויים על דף אחד. אבל אם למשל יש לכם עסק לתיקון מחשבים ואתם רוצים להופיע בחיפושים בכל עיר, עליכם לדאוג שיש לכם דף עם תוכן לכל עיר. למשל  "טכנאי מחשבים בחדרה". כאמור, חשוב להקפיד על מאמרי איכותיים בבלוג שלכם שעונים על צרכי המשתמש. תבדקו מהן שאלות המפתח הנפוצות בתחום ומהן התקלות הנפוצות בתחום עליהן המשתמשים מחפשים מידע.

שלב חמישי –  בניית קישורים

אפשר לעשות אותו במקביל לשלב הרביעי אבל לא לפני חקר מילות המפתח והאופטימיזציה. יש לבנות קישורים בצורה כמה שיותר טבעית לאתר שלכם. יש לדאוג לתמהיל קישורים שמתמקד לא רק בדף הבית אלה גם בדפים פנימיים רלוונטיים לקידום. חשוב להקפיד על בנייה מגוונת. אל תבנו אך ורק על טקסט עוגן מדויק אלא הקפידו לבנות גם על שם מותג, כתובת האתר ומשפט שמכיל את מילות המפתח. בניית קישורים רק על מילות מפתח עלולה להזיק לכם. כמו כן, הקפידו לבנות קשורים מאתרים בתחום שלכם או בתחום קרוב ורלוונטי אליו. תמיד כדאי להקפיד על בניית ממקורות איכותיים. תמיד כדאי להקפיד על בניה איכותית על פני בניה כמותית.

שלב שישי –  ניטור ושיפור

ברגע שהאתר עולה לאוויר, חשוב לחבר אותו לכלי מנהל האתרים ולגוגל אנליטיקס. כבר בחודשים הראשונים יהיה באפשרותכם לאתר תקלות באתר, להרחיב את חקר מילות המפתח ולעקוב לא רק אחרי הקישורים שאתם בונים לאתר אלה קישורים שנוצרים אליכם באופן טבעי וקישורים מזיקים שנוצרים ע"י תוכנות. יהיה באפשרותכם גם לשפר את אחוז הנטישה, לדעת יותר על התנהגות הגולשים באתר וגם לגלות אם המתחרים שלכם בונים אליכם קישורים לא טובים.

קידום אתרים - SEOמתי קידום אתרים בשיטת עשה זאת בעצמך הופך לבלתי אפשרי?

קושי בבניית קישורים – הבעיה הקשה ביותר שנתקלים בה בעלי עסקים כאשר הם מקדמים את האתר שלהם בעצמם היא החלפת קישורים. מכיוון שיש להם אתר אחד –  לא קל להחליף דרכו קישורים. גם מכיוון שמדובר באתר חלש בתחילת הדרך, כלומר אתר שאינו מעניין מקדמים אחרים וגם מכיוון שהוא עלול להיות לא רלוונטי מבחינה נושאית למקדמים. בהרבה מקרים, בעלי אתרים מתייאשים בשלב הזה ומתחילים לחפש מקדם אתרים. הם עושים זאת גם כי הם מבינים שלמקדמי אתרים יש קשרים רבים ויש באפשרותם להשיג להם קישורים איכותיים שאי אפשר להשיג לבד. אם בחרתם להיעזר בגורם מקצועי – המאמר הבא יעזור לכם להבין אם אתם מקבלים שירות טוב או לא. ניתן גם להיעזר בשירותיו המקצועיים של יועץ קידום אתרים אשר יכול לחוות דעה אובייקטיבית אודות טיב השירות אותו אתם מקבלים. 

מחסור בזמן – כאשר מדובר בתחום תחרותי, העבודה הופכת לאינטנסיבית, היא לא רק דורשת תשתיות שאין לבעלי עסקים אלא גם זמן רב וכמות גדולה של תוכן איכותי. רוב בעלי העסקים עובדים מסביב לשעון ואפילו יותר משכירים. הם מגלים במהרה שאין להם זמן לקדם את האתר שלהם בכלל ולכן כל יום שהאתר לא מקודם ע"י מקדם אתרים מקצועי, הם מבזבזים את הזמן שלהם.

קידום אתרים בתקציב נמוך

נחזור לנקודת ההתחלה. ההחלטה לקדם את האתר בשיטת עשה זאת בעצמך נובעת מחוסר בתקציב. מצד שני ברור שללא קידום אתרים אורגני, העסק לא יצליח לממש את הפוטנציאל שלו. אז מה עושים כאשר מבינים שאי אפשר לעשות זאת לבד אבל מצד שני גם אי אפשרי להוציא הון על קידום אתרים? בודקים האם קידום אתרים בתקציב נמוך יכולה לסייע לכם. למשל אפשר לבחור במקדם שעובד לפי שעות ולתת לו משימות שבועיות. אם הקושי היחיד שלכם הוא בבניית קישורים, אפשר לשכור רק שירות בניית קישורים דרך חברת קידום אתרים. לפני שאתם לוקחים החלטה סופית, כדאי להיפגש עם יועץ קידום אתרים על מנת להבין מה אפשר לעשות במסגרת התקציב שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא למצוא מקדם אתרים שיביא תועלת ביחס לתשלום שהוא מקבל ולא כזה שייקח את הכסף ולא יעשה כלום. תאמו אתו ציפיות ותבדקו מה לא תוכלו לקבל ומה כך תוכלו לקבל בעבור התשלום החודשי.

השאר תגובה