התקשרו: 050-8690944

איך לשווק עסק חדש באינטרנט?

עיצוב וחווית משתמש

שתי שאלות חשובות עומדות בפני עסקים שרוצים להתאים את עצמם לעולם בו אנו חיים כיום, בו האינטרנט והשיווק שבתוכו הם חלק בלתי נפרד מהתמהיל העסקי. ההחלטה הראשונהמתי להתחיל והשאלה השניה איך לעשות את זה כמו שצריך. על השאלה הראשונה התשובה היא אתמול. התשובה לשאלה השניה קצת יותר מורכבת. היא מצריכה תקציב, סבלנות, ואת ההבנה כי שיווק של עסק חדש באינטרנט לא קורה ברגע ומדובר בתהליך שמחייב התמדה.

הנה מספר דרכים שכל עסק שמעוניין להכנס לעולם האינטרנט צריך לקחת בחשבון:

בניית אתר

נכון יש פייסבוק ויש אינסטגרם ויש אין ספור רשתות חברתיות שמאפשרות לכם ליצור זהות ונוכחות לעסק שלכם (נגיע אליהם אח"כ). יחד עם זאת, כל אותן רשתות חברתיות הם לא בבעלותכם. מה שאומר שאם מרכז הפעילות שלכם נמצא שם ומחר תעשו דברים שנוגדים את כללי ההתנהגות של הפלטפורמה, יכול מאוד להיות שיסגרו לכם את הפרופיל. כלומר, זה טוב ומעולה שיש לכם נוכחות ברשתות החברתיות, אבל אתם גרים שם בשכירות. אתר לעומת זאת, הוא נכס בבעלות שלכם. אתם אחראים עליו. יותר מזה, הוא מהווה כרטיס ביקור לעסק שלכם, הוא משדר מקצועיות, ובתפעול נכון, הוא גם יכול להיות זרוע ביצועית שמספקת לכם ערימות של לידים.

רשתות חברתיות

אז נכון, הן לא בבעלות שלכם, אבל כל עוד תטפחו אותם ולא תחרגו מהכללים לא אמורה להיות לכם שום בעיה. רשתות חברתיות הן צינור מדהים ליצירת אינטרקציה גם עם לקוחות קיימים וגם בלעורר עניין בקרב לקוחות פוטנציאליים חדשים, אך אל תחשבו שמדובר ב"זבנג וגמרנו". עמוד עסקי בפייסבוק או פרופיל עסקי באינסטגרם, מצריכים תפעול שוטף וחכם. התכנים שמועלים לעמודים אלו חייבים להיות איכותיים, מדברים בשפה של הגולש והכי חשוב, מעניקים ערך. לפתוח עמוד עסקי רק בשביל לעלות מבצעים כל היום, לא יעשה את העבודה. עסקים נהנים מדחיפה רצינית באמצעות הרשתות החברתיות כשהם משדרים על אותו גל עם הגולש, מפתחים איתו מערכות יחסים ומספקות לו ערך שמתורגם אח"כ ללידים ומכירות.

קידום אורגני

זה שבניתם אתר זה מצויין, אבל המטרה שלכם היא שברגע שיחפשו מילת חיפוש מסויימת בגוגל הקשורה לעסק שלכם, האתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות, נכון? קידום אתרים אורגני נכון, שמתבצע במקצועיות ויעילות, יכול לאורך זמן להביא את האתר שלכם למקומות הראשונים בשלל ביטויי חיפוש שרלוונטים לכם. היתרון הגדול בקידום האורגני, הוא שאין כאן צורך לשלם לגוגל או פייסבוק בשביל להתקדם, ואתר שמקודם בצורה אורגנית ומופיע במילים הרלוונטיות עובד בשבילכם 24/7 בייצור תנועה חדשה ולקוחות חדשים לעסק

קידום ממומן

קידום ממומן כשמו כן הוא. אתם משלמים בשביל חשיפה. קידום ממומן ניתן לעשות בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכו'. למעשה, אתם משלמים לגוגל, לצורך העניין, על מילות מפתח מסויימות, והוא מצידו מציג אתכם במקומות הראשונים כשמישהו מחפש את אותן מילים (כמובן שגם כאן נדרשת הרבה עבודה מול מתחרים וכו').

קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לכם לחשוף את התכנים שלכם בפני קהלי יעד שרלוונטים לעסק שלכם. אתם יכולים לקדם להם פוסטים ספציפיים שאתם חושבים שיכולים להיות מתורגמים ללידים, קמפיינים להשגת תנועה לאתר דף נחיתה ועוד. אופציות של קידום ממומן קיימות בפלטפורמות נוספות אך מן הסתם חשוב לבחור את האפיק בו תפרסמו על סמך הנתונים של העסק. אם מדובר בעסק שקהל היעד שלו הוא קהל מבוגר יחסית, הרי שלא יהיה היגיון לפרסם באינסטגרם, שם יש קהל צעיר יותר מאשר במקומות אחרים.

כמובן שעל מנת לשווק את העסק לא חייבים לבחור בכל האפיקים האלו במקביל. אפשר להתרכז כל פעם באפיק אחר ועם הזמן להגביר פעילות. יחד עם זאת, ארבעת אפיקים אלו הם לב ליבו של השיווק הדיגיטלי לעסקים באינטרנט.

השאר תגובה