לפני שאתם מחליטים למצוא ספק שירות קידום אתרים בזול, עליכם לוודא שתהליך זה יביא לכם תועלת ולא יתברר כבזבוז כסף מוחלט. ישנם קריטריונים ברורים שיכולים לאפשר שירות יעיל בתקציב נמוך.
לא מעט מתעניינים בקידום אתרים נרתעים מהצעות המחיר שהם מקבלים מחברות ופרילנסרים. לבעלי עסקים קטנים קשה במיוחד להוציא אלפי שקלים לחודש בעבור קידום האתר מבלי לקבל תמורה מהיום למחר בעבור השירות אלא רק לאחר כמה חודשים ולפעמים אפילו יותר משנה. זאת הסיבה בגללה אנשים מחפשים ספקי שירות קידום אתרים בזול. יחד עם זאת חשוב להבין שלא בכל מצב שירות זול יביא תועלת. במקרים רבים הזול הופך ליקר מכיוון שהוא לא מוביל לתוצאות אלא רק לבזבוז כסף. ישנם מקרים ברורים במסגרתם שירות קידום אתרים בזול יכול להיות אפקטיבי.
כמה עולה בכלל קידום אתרים?
את התשובה לשאלה הזו תמצאו במדריך המצוין של דניאל זריהן על עלויות קידום אתרים. בגדול נאמר שסביב 2000 ש"ח בחודש, בממוצע.
קידום בזירה עם רמת תחרות נמוכה – כאשר מדובר בתחומים עם תחרות מועטה או בתחומים שבהם למעשה אין תחרות בכלל, אפשר לקדם את האתר בסכומים נמוכים של בין 1000-1500 ₪ לחודש. ככל שיש פחות מתחרים בתחום, כך קל ומהיר יותר לקדם את האתר ולהגיע לתוצאות. את רמת התחרות אפשר לראות לפי כמות בעלי העסקים המקודמים כמו גם לפי ממוצע החיפושים החודשי. ניתן לעשות את הבדיקה הזו באופן עצמאי, או פשוט לפנות ליועץ קידום אתרים ולבקש ממנו לקבל חוות דעת על הנושא.
התמקדות במילות מפתח בזנב ארוך – רמת התחרות במילים האלה היא נמוכה יחסית. למשל על המילה מנעולן יש אלפי חיפושים בחודש. לעומת זאת, על המילה מנעולן במרכז יש מאות חיפושים. מכאן אפשר להסיק שרמת התחרות במילים מנעולן במרכז היא נמוכה יותר. לכן קידום אתרים בזול יכול להתמקד על מילות מפתח של מאות חיפושים במקום מילות מפתח של אלפי חיפושים ומעלה.
קידום מקומי – למעשה מדובר בהתמקדות במילות מפתח בזנב ארוך. יחד עם זאת, אפשר לבצע את הקידום בצורה מאוד ממוקדת לפי עיר מסוימת או לפי אזורים מסוימים. למשל אם ניקח שוב את דוגמת המנעולן ונתייחס לעיר פתח תקווה הקידום יתמקד בביטויים הבאים:
מנעולן בפתח תקווה, מנעולן 24 שעות בפתח תקווה, פריצת דלתות בפתח תקווה ועוד…
כלומר קידום תחומי שירות וביטויים רלוונטיים הקשורים לעיר או ערים מסוימות במעגל הקרוב לבית העסק של בעל המקצוע.
קידום ע"י ספק שירות זול – לאחר שבעלי אתרים עושים סקר שוק הם מגלים שהם מקבלים הצעות מחיר שונות מחברות קידום ופרילנסרים. על אותה עבודה בדיוק הפערים יכולים להיות שונים במאות אחוזים. לרוב פרילנסרים יציעו סכומים נמוכים יותר, ובעיקר אלה שנמצאים בתחילת הדרך. פרילנסרים יכולים להציע קידום אתרים בזול מכיוון שאין להם הוצאות גדולות כמו שיש לחברות קידום אתרים. אז כאשר התקציב מוגבל, כדאי להתחיל לקבל קודם כל את הצעות המחיר מפרילנסרים.
קידום אתר שכבר נמצע בדף הראשון בכל ביטוי אפשרי – בהרבה מאוד מקרים, בעלי עסקים פונים למקדמי אתרים לאחר שהם קידמו את האתר בעצמם או שיש לו בכל מקרה מיקומים טובים בדף הראשון כי גוגל רואה בו מקור סמכותי או מתייחס אליו בתור מותג. במקרה כזה יכול להיות שאפילו מדובר באתר שעבר אופטימיזציה מלאה ולא נדרשים בו תיקונים והתאמות רבות לקידום. למעשה הוא אפילו מגיע עם חקר מילות מפתח שעשה הלקוח. במקרה כזה אפשר להשקיע בשימור המיקומים בתקציב שלא חייב להיות בשמיים.
הזמנת עבודות ממוקדות או עבודה לפי שעות – חלק ממקדמי האתרים לא גובים ריטיינר אלא עובדים לפי שעות. כך ללקוח יש שליטה ממוקדת יותר על תקציב הקידום. הוא יכול להגדיל ולהקטין אותו במקרה הצורך או לבצע את הקידום בצורה הדרגתית. כמו כן, בעלי אתרים רבים מפזרים את העבודה בין ספקי שירות שונים. קונים תוכן בנפרד, מזמינים שירות בניית קישורים ממקור מסוים ואופטימיזציה דרך מקור אחר.
כתיבת תוכן באופן עצמאי במקום הזמנתו – כתיבת תוכן נחשבת לאחד מהגורמים הכי חשובים ומשמעותיים לקידום האתר. תקציבי התוכן יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים. אם אתם תהיו אלה שיספקו את התוכן למקדם שלכם, תוכלו להוזיל את העלות באופן משמעותי. כמו כן, מאמרים האלה יהיו יעילים במיוחד כי אף אחד לא יכול לרשום מאמרים איכותיים ומעמיקים כמו בעל העסק עצמו.
רגע לפני שבוחרים שירות קידום אתרים בזול
חשוב מאוד להבין שאתם מקבלים תועלת בעבור העלות הזולה, כי כאמור, הזול הופך ליקר כאשר השירות לא מוביל לתוצאות. כאשר אתם פונים למקדם או לחברה להזמנת השירות – יש לברר בדיוק מה אתם מקבלים ולוודא שאותו ספק השירות פועל בצורה שקופה שמנוות את התקציב שלכם לצרכים מועילים. מישהו מציע לכם שירות זול במיוחד בעבור קידום מילות מפתח מאות תחרותיות – חשוב מאוד לוודא שלא מדובר בקידום אתרים שחור אשר יכול להסב נזק רב לאתר שלכם. למרות שבעולם ישנה קהילה גדולה מאוד של מקדמי אתרים שעובדים בשיטות שחורת, שירות זה יכול להסב לכם בטווח הארוך יותר נזק מאשר תועלת.
מאחורי השם המפוצץ עומדים 4 חבר'ה צעירים, שכל היום יושבים על המחשב ועוזרים לעשרות עסקים בתחומים שונים לקבל יותר תוצאות מהאינטרנט, ובשורה התחתונה להגדיל להם את הרווחים. בראש החברה עומד דניאל זריהן, מקדם אתרים ותיק (משנת 2009) ואחד המקדמים המוערכים בישראל.
- הקשר של bounce rate לקידום אורגני - ספטמבר 27, 2023
- בניית מותג חזק בתהליך מסודר ולא מהיר - ספטמבר 27, 2023
- היסודות של קורס בניית אתרים - ספטמבר 11, 2023