אימון עסקי

אימון עסקי וייעוץ להקמת עסק

הקמת עסק היא לא דבר של מה בכך, יש הרבה שיקולים שצריך להתחשב בהם כאשר אתם מעוניינים להקים.

אין ספק שמדובר בהחלטה משמעותית ונכון לעשות אותה בצורה שקולה ועדיף מסודרת ככל הניתן.

אומנם הכניסה לעולם העסקים ללא רקע קודם יכולה להיות מאוד מבלבלת בגלל חוסר בידע ונסיון, אך יש דברים שיכולים לעזור לכם בדרך, אחד מהם הוא תהליך עם מאמן עסקי שילווה אתכם בהקמת העסק.

כדי להבין קצת יותר על תהליך האימון ועל איך הוא יכול לעזור לכם נפרט קצת למטה על מהות התהליך ודברים שיכולים לעלות בו.


מה עושים בתהליך האימון?

בתהליך האימון העסקי המתאמן והמאמן בודקים ביחד מספר גורמים שיכולים להשפיע על היכולת לקדם או לעכב את הקמת העסק וההצלחה שלו, זיהוי וקביעת מטרות ויעדים, ופעולות להגשמתם.

לא מדובר בצלילה דווקא למספרים ונתונים, אלא לתהליך כללי יותר שבא ליצר יותר  סדר, ולהוביל את המתאמן למקום ברור יותר עם עצמו לגבי היעדים והרצונות שלו והדרך להשיגם.

למעשה בתהליך אימון כזה העסק הוא הנושא המרכזי, אבל למעשה עצמו הוא לב התהליך כגורם החשוב ביותר בקידום העסק.

כדי להבין לדוגמה מה יכול לכלול התהליך, נזכיר לדוגמה נושא מרכזי שיכול לעלות באימון והוא זיהוי ושימוש במשאבים החיצוניים והפנימיים של המתאמן.

המשאבים שלנו

אפשר לחלק את המשאבים שלנו כבני אדם לכל מיני סוגים, אבל בגדול הם מתחלקים לשני סוגים עיקריים: משאבים חיצוניים ופנימיים.

מאמן עסקי טוב יזהה איתכם בתהליך האימון את המשאבים שיש לכם, כדי להבין כיצד לנצל מהם את המירב עבור קידום המטרות שלכם.

משאבים פנימיים – משאבים פנימיים קשורים ביכולות, כישורים וידע שיש לנו, כאלו שיכולים לסייע לנו להקים את העסק.

למשל לאדם שעבד בתחום הבנייה כמה שנים, יש ידע טוב על התחום, מה שיכול לקצר לו תהליכים כאשר ירצה לפתוח עסק שקשור בתחום הזה.

משאב פנימי גם יכול להיות ידע תיאורטי למשל, אם למדתי תואר בתחום מסוים ואפילו אם אין לי נסיון יש לי הבנה על התחום מה שמקצר לי את הדרך גם במקרה הזה.

משאבים חיצוניים – גם משאבים חיצוניים מתחלקים לסוגים שונים, כשהמשותף להם שהם (כמובן) חיצוניים לנו.

למשל כסף יכול להיות משאב חיצוני, אם יש לנו כסף שחסכנו אנחנו יכולים להשתמש בו בהשקעה בדברים שונים בעסק, מגיוס עובדים ועד שיווק.

משאב חיצוני אחר הוא קשרים ומכרים שיש לנו. במידה ואנחנו מכירים אנשים שעוסקים בתחום מסוים, יהיה לנו קל יותר לקבל מהם עצות ואולי אפילו למכור להם או לתת להם שירותים בעסק החדש שלנו.

גם בני משפחה תומכים (כמו בני זוג) הם סוג של משאב חיצוני שיכול לעזור ולתמוך בהקמת העסק, משאב שאל לזלזל בו.

 

ליווי בהחלטות

עוד נדבך חשוב הוא בתהליך האימון העסקי הוא ליווי של בעל העסק בקבלת ההחלטות שלו, כאשר יכולות להיות החלטות מסוגים רבים: היכן לפתוח את העסק, האם לערב שותפים, איך להגיע לקהל הנכון ועוד.

חשוב לציין שהמאמן העסקי לא מחליט בשביל בעל העסק באיזה דרך לבחור, אלא משמש כאוזן קשבת וניטרלית שמאפשרת למתאמן לשטוח את האפשרויות השונות בלי לקבל הערות ביקורתיות.

המאמן עושה שימוש בשאלות שנועדו לייצר בהירות טובה יותר בנוגע להתלבטויות והאפשרויות שבעל העסק מעלה בתהליך.

כך עצם הנוכחות והשיחה בנושאים שעולים בצורה נקייה, יכולה לעזור משמעותית ליזם לקדם את הרעיון שלו ולהגיע להחלטות שלו בצורה מהירה ובטוחה יותר.

אימון עסקי

 

כמה זמן אורך תהליך האימון העסקי?

התהליך האימון אורך מספר משתנה של פגישות בהתאם למאמן העסקי שאיתו עובדים. יש מאמנים שעובדים בשיטה ממוקדת ואז סדרת המפגשים קצרה יחסית ויכול להימשך 10-5 מפגשים ולעיתים אף פחות.

לעומת זאת, יש מאמנים עסקיים שעובדים בתהליכי אימון עסקי ארוכים יותר ואז אורך המפגשים יכול להיות למשך כמה חודשים, 20-10 מפגשים ולעיתים אף יותר.

כדאי לקחת בחשבון שגם היקף הנושאים שרוצים לטפל בהם ישפיעו על אורך התהליך. אם מדובר בנושא ממוקד לרוב התהליך יהיה קצר יותר. כאשר רוצים להכיל מספר נושאים שנוגעים להקמת העסק בתהליך הליווי, הדבר צפוי מן הסתם להגדיל את כמות המפגשים.

בגלל שיש הבדל בין אורך התהליכים בין מאמנים שונים, חשוב בזמן שמנסים לבחור מאמן, להבין גם כמה מפגשים צפוי לקחת התהליך ולא רק את העלות לכל מפגש (זה כמובן בלי לזנוח פרמטרים חשובים כמו החיבור שלכם למאמן).

 

סיכום – למי זה יכול להתאים?

אימון עסקי לקידום הרעיון העסקי שלכם, יכול בראש ובראשונה כמובן להתאים לאנשים ששוקלים להקים עסק, אבל הם מרגישים קצת אבודים בין התוכניות הלא ברורות שלהם לבין עצות טובת יותר וטובות פחות של אנשים בסביבתם.

בתהליך שהוא קצר יחסית וממוקד ניתן לקבל יותר בהירות על הדרך, ולבדוק רעיונות בצורה בטוחה ללא דעה מוקדמת.

מאמן עסקי לא יקבל את ההחלטות עבורכם ויפתור לכם בעצמו את הקשיים, אבל הוא יכול בהחלט ללוות אתכם בדרך ולדאוג שאתם נשארים על הנתיב הנכון והחיובי בהקמת העסק.

שתף פוסט זה:

סגירת תפריט