בנוף המורכב שיש בשיווק דיגיטלי, מדד אחד בולט במיוחד, השומר על שיעורי מעורבות המשתמשים – שיעור היציאה מדף הכניסה (שיעור נטישה – bounce rate). נתון חידתי זה, שלעיתים קרובות עוקבים אחריו באמצעות מערכת Google Analytics, חושף תובנות קריטיות לגבי ביצועי האתר תוך בחינת הקשרים שלו לתמונות באתר כמו פינטרסט ולכלי האדיר של שיווק וידאו.
כל מוסמך של Google Analytics עם ניסיון ימליץ לכם להמשיך לקרוא ולנצל את הפוטנציאל של שיעור הנטישה.
גוגל אנליטיקס כמרכז תובנות
Google Analytics הוא המגדלור שמנחה משווקים דיגיטליים בים הסוער של הנתונים. בין אינספור המדדים שלו, שיעור יציאה מדף כניסה (bounce rate) הוא הבולט במיוחד ומציג בנתון אחד את יחס מעורבות המשתמשים. הוא חושף את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בדף אחד בלבד. שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה עשוי להצביע על אי התאמה בין ציפיות המבקרים לתוכן האתר, מה שהופך אותו לכלי אבחון רב ערך.
שימוש בתמונות עבור האתר
תמונות הן דרך טובה לקצר במילים ולספר סיפור חזותי ברשת בתקווה שיהפנט את המבקרים בדף כך שישארו וימשיכו לעוד דפים. לתמונות מעוררות השראה שעברו מיתוג והטמעה ייחודית של עיצוב לוגו יש להן כוח להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה. עם זאת, חשוב למצוא איזון בין משיכה אסתטית לפונקציונליות. תמונות איכותיות ורלוונטיות המשלימות את התוכן שלך יכולות לשפר את חווית המשתמש, לעודד את המבקרים לחקור את האתר יותר, וכתוצאה מכך, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
תמונות Pinterest – ארץ הפלאות חזותית
פינטרסט, הפלטפורמה הכי מעוררת השראה; ממש ארץ הפלאות הדיגיטלית של השראה ויזואלית, ממלאת תפקיד ייחודי במאבק נגד שיעורי נטישה גבוהים. על ידי יצירת תמונות Pinterest שובות לב המקושרות לאתר, ניתן להניע תנועה ולערב משתמשים שמתעניינים באמת בתוכן המפורסם. יצירת סיכות (pin – ככה הם קוראים לזה) מושכות שמתאימות למסר המותג יכולה להיות אסטרטגיה רבת עוצמה כדי לפתות גולשים ללחוץ ולהעמיק עוד לתוך האתר.
וידאו: הכלי היעיל ביותר לשיווק באינטרנט כרגע
שיווק בפורמט מצולם כוידאו התגלה ככוח אדיר בתחום הדיגיטלי. זה לא רק כלי; זה מדיום סיפור מקיף. סרטונים יכולים להעביר מסרים מורכבים בשניות, לרתק ולשמור על תשומת לב הקהל. שילוב של תוכן וידאו באופן אסטרטגי באתר אינטרנט יכול להפחית משמעותית את שיעורי היציאה מדף הכניסה על-ידי מגוון "הסחות דעת" בנרטיבים מרתקים שהגולשים פשוט ישאבו לחקור עוד.
שילוב סרטונים – אסטרטגיות להצלחה
בעת שילוב סרטונים, לא ניתן לוותר על תוכנית עבודה ושימוש בשיטות אסטרטגיות. חשוב לוודא שהסרטונים רלוונטיים לעולם התוכן של האתר ושאכן גולשים צופים בהם זמן סביר והם אכן משפרים את חוויית המשתמש במקום להפריע לה. יש לשקול את הגדרות ההפעלה האוטומטית בשיקול דעת, שכן אודיו ווידאו לא רצויים עלולים להרחיק מבקרים. בנוסף, הטמעות והערות כמו קריאות לפעולה (CTAs) לאורך הסרטונים יגדילו שוב את הסיכויים של המבקרים באתר לחקור עוד.
שיעור יציאה מדף הכניסה: קריאה לפעולה
כל מוסמך של Google Analytics, ראה ממקור ראשון את החשיבות של ניתוח bounce rate (שיעורי יציאה) מדף הכניסה. זה לא רק מדד; זו קריאה לפעולה. שיעור נטישה גבוה מדגיש תחומי שיפור, ומעורר מסע של אופטימיזציה, חידוד ומעורבות מוגברת. על ידי אימוץ שיעור הנטישה ניתן ליצור חוויה דיגיטלית שמושכת את המבקרים ומאלצת אותם להישאר, לחקור, ובסופו של דבר להמיר למכירות.
שיעור נטישה
מעורבות המשתמשים חשובה מאוד לדירוג האתר וכנראה שזו אחת מהסיבות ששיעור הנטישה, כפי שנחשף על ידי Google Analytics, מנחה את תהליך האופטימיזציה של עיצוב אתר אינטרנט, תוכן ואלמנטים של מולטימדיה כמו תמונות וסרטונים. על ידי שליטה וניהול שיעורי יציאה מדף הכניסה, ניתן להפוך את הנוכחות הדיגיטלית לחוויה מרתקת וסוחפת שקוראת למבקרים לעבור בין דפים נוספים, לקרוא ולהכיר לעומק את השירותים, המוצרים והצעת הערך.
נסו אתם, במכת קארטה אחת קצרה, לנשוף אוויר בזמן ולשבור את שיעור הנטישה באתר שלכם. כבר הבנתם שזהו אחד מן הפרמטרים הבולטים שמציגים לכם מיד תמונת מצב אמיתית. שיהיה בהצלחה!
מאחורי השם המפוצץ עומדים 4 חבר'ה צעירים, שכל היום יושבים על המחשב ועוזרים לעשרות עסקים בתחומים שונים לקבל יותר תוצאות מהאינטרנט, ובשורה התחתונה להגדיל להם את הרווחים. בראש החברה עומד דניאל זריהן, מקדם אתרים ותיק (משנת 2009) ואחד המקדמים המוערכים בישראל.
- הקשר של bounce rate לקידום אורגני - ספטמבר 27, 2023
- בניית מותג חזק בתהליך מסודר ולא מהיר - ספטמבר 27, 2023
- היסודות של קורס בניית אתרים - ספטמבר 11, 2023